Helsetelefonen – Ditt digitale legekontor!

Sykepleier med stetoskop rundt nakken, til høyre for personen er visning av helsetelefonen app på telefon.

Tjenesten er levert av Volvat

Tilbudet vårt blir stadig utvidet, og målet er å tilby det komplette digitale legekontoret på nett, hvor du får tilgang til rask og enkel legehjelp når du trenger det. Tjenesten er gratis for deg som er kunde, og gjelder også for hele din husstand.

Lagre telefonnummeret til Helsetelefonen (22 13 91 37) og Last ned appen i dag!


Digital legehjelp – last ned app!

Slik fungerer Helsetelefonen-appen:

  • Bruker fyller ut årsak til behov for legekonsultasjon
  • Konsultasjon vil foregå i chat, videomøte eller telefonsamtale
  • Ved eventuell oppfølging mottar bruker SMS med svar fra lege når dette foreligger
  • Saken avsluttes, eller videre oppfølging avtales mellom bruker og lege

Standardiserte spørsmål:

  • Logg inn med Bank ID
  • Informasjon om 113
  • Personvernserklæring
  • Gjelder henvendelsen meg selv eller et barn?

Medisinske skjemaer:

En rekke standardiserte medisinske skjemaer for ulike medisinske problemstillinger tilbys. Dette gir pasienten anledning til å beskrive sitt  medisinske behov på en god og fyldig måte.

En god anamnese gir deretter våre leger og sykepleiere anledning til å svare utfyllende på en effektiv måte. Lege velger selv hvorvidt man svarer i chat, ringer pasient eller tilbyr en digital videokonsultasjon. Dette baseres på oppfattet behov og i samråd med pasienten.

Reisemedisin

Helserådgivning før, under og etter din reise
 

Før reisen

Kontakt med helsepersonell som gir generelle reiseråd, bistår med vaksinering og nødvendige resepter.
 

Under reisen

Tilgang til medisinsk helsepersonell som løser enkle medisinske utfordringer for den reisende (est 70% av alle henvendelser). Overføring til reiseassistanse-tjeneste hos forsikringsselskap for henvendelser utenfor ansvars- og kompetanseområde.
 

Etter reisen

Konsultasjon med helsepersonell for eventuelle helsemessige utfordringer i etterkant av en reise.

Enkel tilgang til helsepersonell og lege, når du trenger det!

Sykepleiere

  • 20 svært erfarne sykepleiere med +10 års erfaring.
  • Tilgjengelig 24 timer i døgnet 365 dager i året.
  • Rask respons på henvendelser, og automatisk tilbakeringing så du slipper å bli stående i kø.

Leger

  • 15 leger med lang erfaring innen allmenmedisin.
  • Tilgjengelig mellom kl. 08:00 – 22:00, 365 dager i året.

Spesialister

Et nettverk av spesialister legene kan konferere med:

  • Ortoped
  • Nevrolog
  • Øre, nese, hals
  • Øyelege
  • Gynekolog
  • Kardiolog
  • Fysioterapeut

Selvhjelp

Prisbelønt program for egenbehandling av lette / moderate psykiske lidelser innen angst, depresjon, søvn, stress, bekymring, lav selvfølelse, perfeksjonisme og eksponering.

Ukentlig oppfølging av en sykepleier med spesialisering I kognitiv terapi.

Teknologi

Helsetelefonen benytter en medisinsk plattform (I regi av Volvat), og opererer gjennom denne på alle flater (telefoni, chat og video).

Trenings- og kostholds-app

Fra Helsetelefonens egen app tilbys alle kunder tilgang til en gratis app for trening og kosthold fra EntireBody.
 
Kunden laster ned EntireBody appen og oppretter en bruker. Deretter kan kunden åpne appen direkte fra Helsetelefonens app!
 

Tjenester:

  • Støtte for synkronisering med smart-klokke
  • Tilgang til digital PT / Veileder (betalt tjeneste)
  • Matoppskrifter
  • Treningsprogrammer
  • Artikler og videoer publiseres periodevis

Hva synes våre kunder om Helsetelefonen?

“Datteren min våknet med en kraftig øyebetennelse på en søndag. Jeg ringte straks til lege på Helsetelefonen som etter en grundig prat skrev ut øyedråper til henne. Startet behandling med det samme, og mandag morgen var hun klar for barnehagen. Utrolig lettvint og kjekt!”

– Siv 42 år

“Jeg er gravid i uke 31, og har en del plager I svangerskapet. Det har vært fint å prate med Helsetelefonens jordmor de gangene jeg har vært bekymret. Jeg har blitt tatt på alvor og fått gode råd hver gang jeg har ringt.”

– Nina 35 år

“Jeg hadde fått skrevet ut noen nye medisiner av fastlegen min, og jeg hadde en del spørsmål rundt disse. Jeg fikk selvfølgelig ikke tak i henne på kveldstid. Jeg ringte da til Helsetelefonen og fikk snakke med en svært hyggelig lege. Han hadde god tid til meg og mine spørsmål, og jeg fikk svar på det jeg lurte på”

– Arne 54 år

“Jeg fikk resept på alle reisevaksinene mine før turen til Asia av en av legene i Helsetelefonen. Jeg trengte bare å gå til nærmeste apotek for å få satt dem”

– Anja 24 år

En bedriftshelsetjeneste du bruker som det passer deg

Er du leder for en liten eller mellomstor bedrift?

Som leder kan du ringe om små og store spørsmål så snart du lurer på noe. Du får hjelpen du trenger alle hverdager fra kl 08:00 til 22:00.
 
I andre enden sitter det leger og sykepleiere med mange års erfaring – som gir deg hjelp og råd, helt anonymt. Det er opp til deg om du vil ta opp praktiske spørsmål om helse og sykemeldinger i bedriften, eller få mer personlig støtte i hverdagen din som leder.
 

Bedriftshelseservice hjelper deg med:

  • HMS-krav
  • Å skape et godt arbeidsmiljø
  • Forebygging og håndtering av sykefravær
  • Din egen helse
Vi håper dette er nyttig for deg som vil forebygge skader, helseproblemer og sykefravær i hverdagen. Bruk tjenesten for det den er verdt, den er inkludert i forsikringen.

Kontakt Helsetelefonen

Ring Helsetelefonen på: 22 13 91 37
Send e-post til: info@helsetelefonen.no

Helsetelefonen er åpen 24/7 - 365 dager i året.

Last ned Helsetelefonen-appen!

Helsetelefonen for iOS Helsetelefonen for Android