Meld skade

Om skaden skulle oppstå er det viktig med rask hjelp. WaterCircles hjelper deg med personlig service.

Les mer Fyll ut skadeskjema

Hjelp i forbindelse med skade

Benytt skadeskjema under eller kontakt oss på:

  Send e-post

  (+47) 67 20 60 05

Reiseskade

Vi trenger følgende informasjon før du melder avbestilling/evakuering: 

  • Skriftlig dokumentasjon på hva du får refundert / ikke refundert fra flyselskap, reisearrangør, hotell, utleier etc. Alltid kontakt disse først. Dersom du velger å ombooke reisen trenger vi dokumentasjon på ombookingsgebyr.
  • De aktuelle ubenyttede billettene / hotellbekreftelsen, leieforholdet/avtalen.
  • Kontonummer.
  • Er reisen betalt med kredittkort ber vi om at det vedlegges bekreftelse hvor det fremgår at reisen er belastet dette kortet (utskift fra banken), samt at de 6 første sifrene og de 4 siste sifrene i kredittkortet fremkommer.

Les mer om selskapets informasjon vedrørende koronaviruset her.

Se skjema for innsending under.

For hjelp ved sykdom / ulykke i utlandet

Ring SOS International: +45 384 89 240
Bli kontaktet av alarmsentralen.

Etter ordinær åpningstid, kl. 08.00-17.00, vil du bli overført til vår alarmtelefon som er åpent hele døgnet, året rundt. Alarmtelefon betjenes av Viking Redningstjeneste. Du kan også benytte kontaktskjema under for å melde en skade.

Veihjelp, leiebil eller glasskade

Veihjelp eller redning 

Veihjelp er inkludert på Delkasko, Kasko og Elite dekning i WaterCircles.

Veihjelp dekker:

  • Hjelp på stedet (for Kasko og Elite gjelder også bilhjelp hjemme)
  • Transport til verksted
  • Hjemtransport eller videretransport for både fører og passasjerer.
  • Veihjelp til campingvogn/tilhenger

Egenandel for veihjelp er kr 500, med mindre noe annet er opplyst i ditt forsikringsbevis.

Bestill veihjelp her eller kontakt Viking direkte på +47 800 30 822.
Viking vil kontakte deg så snart registreringen er gjennomført.

Leiebil

Kontakt WaterCircles for å registrere skaden før du bestiller leiebil hos Hertz.

Glasskade (reparasjon eller ruteskift)

Dersom du har delkasko eller kasko, kan du selv kontakte vår samarbeidspartner Hurtigruta Carglass® for å bestille time for reparasjon eller ruteskift. Ring 09500 eller bestill online her.

Helseforsikring

Vertikal Helseforsikring har en egen spesialisert saksbehandling for å ta best vare på kunder som trenger hjelp fra helseforsikringen.  Saker skal derfor meldes direkte til Vertikal i stedet for til våre egne skadebehandlere.

Dette gjør vi fordi du skal få den beste hjelpen, så raskt som mulig.

Alle saker meldes inn her

   Skademelding Privat og Bedrift

Fyll ut skjemaet under for å melde en skade.

Ved utfylling av elektronisk skademelding nedenfor, godkjenner du elektronisk kommunikasjon i skadesaken med selskapet.
Husk å sjekke spamfilter og søppelpost da epost fra selskapet kan havne der.

Grønt skadeoppgjør

Miljøeffektive løsninger som skåner miljøet

WaterCircles gjør en ting annerledes enn andre selskaper når det kommer til skadeoppgjør. Vi tar et ansvar og sørger for å gi deg råd og anbefalinger om hvordan du kan utbedre skaden på en så miljøvennlig måte som mulig. Dette får vi til med gode samarbeidspartnere som har fokus på miljø som blant annet Hurtigruta Carglass og Hertz.

WaterCircles er Miljøfyrtårnsertifisert.

Skadepartnere

WaterCircles samarbeider med utvalgte skadepartnere som leverer god service og kvalitet til våre kunder.

Viking 

Viking Gruppen er et av Nordens største assistanseselskaper med virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Viking tilbyr assistanse til alle typer biler, og har samarbeidspartnere som gjør det mulig å hjelpe kunder på et globalt plan. I tillegg til veihjelp utfører Viking tjenester innen medisinsk assistanse og betjener service-/vakttelefoner på vegne av WaterCircles etter normal stengetid.

For alarmtelefon, redning og veihjelp kontakt +47 800 30 822.

SOS international

SOS International er Nordens ledende assistanseorganisasjon. Fra deres alarmsentraler yter de akutt personlig assistanse overalt i verden, og de er alltid i beredskap. 24 timer i døgnet. Syv dager i uken. 365 dager i året. Trenger du å melde en skade eller øyeblikkelig hjelp i utlandet, se kontaktinformasjon her.

Hurtigruta Carglass®

Hurtigruta Carglass® er et av Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, og de betjener mer enn 60 000 kjøretøyeiere hvert år. Som kunde i WaterCircles vil Hurtigruta Carglass® gi deg reparasjon og service med høy kvalitet. Hurtigruta Carglass® har bransjens mest moderne utstyr, og kan blant annet re-kalibrere sikkerhetssystemene som du eventuelt måtte ha i bilen din.

Hurtigruta Carglass® er opptatt av miljø og gjenbruk, og er sertifisert igjennom EcoVadis.

For bestilling av time, ring 09500 eller bestill online her.
Les mer om Hurtigruta Carglass® her.

Hertz

Ved behov for leiebil i forbindelse med skade eller veihjelp, så er WaterCircles sin samarbeidspartner Hertz.

Hertz er blant markedslederne på leiebil i Norge, og har blant annet vunnet Grand Travel Awards i 2018. Hertz har et riksdekkende nettverk med 170 utleielokasjoner og samarbeider med en rekke verksteder og bilforhandlere som gjør at det finnes totalt over 450 steder i Norge hvor det kan bestilles leiebil.

Kontakt WaterCircles ved behov for leiebil.

Hvordan forebygge skader?

Det er mange ting du kan gjøre for å forebygge at skade oppstår i hjemmet, på bygninger, i trafikken eller når du er på reise.

Les mer her