Resultatene er offisielle – Årets EPSI-rapport 2025

Resultatene fra EPSI 2025 

Årets måling av kundeopplevelsen blant norske forsikringsselskaper er basert på flere tusen dybdeintervjuer med privatkunder fra hele landet. Den omfattende studien avdekker at kundeopplevelsen varierer betydelig mellom selskapene. Resultatene viser også at kundetilfredsheten i privatmarkedet går svakt tilbake, mens bedriftsmarkedet viser en liten fremgang. Alt i alt vitner målingen om stabilitet i en tid preget av økonomisk uro og usikkerhet. Norske forsikringskunder er fortsatt gjennomgående godt fornøyde.

WaterCircles setter standarden: topp rangering på servicekvalitet

Vi befinner oss gjennomgående i toppen på de fleste måleparametere sammenlignet med våre konkurrenter, og resultatene fra EPSI 2025 bekrefter vår sterke posisjon i bransjen. Undersøkelsen viser at vi ligger på topp på servicekvalitet og ligger på pall plassering på samtlige parameter som måler kundetilfredshet– et resultat vi er stolte av og jobber hardt for å opprettholde hver dag.

Vi er også svært fornøyde med å rangere som nummer 2 når det gjelder kundetilfredshet, verdi for pengene og kundelojalitet. Denne plasseringen viser at kundene opplever en god balanse mellom pris og kvalitet, og at vi leverer god verdi på både produkter, opplevelse og tjenester. Vår høye rangering på dette området reflekterer at kundene ser oss som konkurransedyktige, med både førsteklasses service og stor grad av kundetilfredshet.

Vi er også svært glade for å se at vårt sterke fokus på tillit og kundetilfredshet gjenspeiles i en høy lojalitetsscore. Et stort antall av våre kunder vil anbefale WaterCircles til venner og bekjente, noe som gir oss en solid andreplass på lojalitet i årets EPSI-undersøkelse. Her ligger vi betydelig foran mange konkurrenter, noe som inspirerer oss til å fortsette å levere tjenester og produkter som kundene våre virkelig kan stole på.

GAP-analyse

Generelt høy tillit til forsikringsselskapene

Forsikring bygger på tillit og en felles forståelse for risikofordeling. Dette er tett knyttet til sterke kunderelasjoner og høy grad av service. Ifølge EPSI-undersøkelsen oppnår selskaper som gir god rådgivning og personlig oppfølging de mest fornøyde kundene. Kundekontakt, for eksempel gjennom deling av skadeforebyggende tips, verdsettes også høyt.

Vi har, som resten av bransjen, ventet spent på årets EPSI-rapport. WaterCircles har som mål å tilby bransjens beste service, og rapporten viser at vi, i samarbeid med våre lojale kunder, er godt på vei mot dette målet.

Vi tror også at vår lojalitets og bonusprogram har en medvirkende faktor. Gjennom skadeforebyggende kurs, invitasjonsbonus og egenandelskonto belønner vi kundene våre, samtidig som vi styrker det personlige forholdet og tilliten til oss som selskap.

Som en mindre utfordrer i forsikringsmarkedet, møter vi de store selskapene med et fokus på personlig rådgivning, tilgjengelighet og god verdi for pengene. Dette er avgjørende for å skape fornøyde og lojale kunder. Takket være våre kunder har vi nådd langt, og vi lover å fortsette det gode arbeidet mot en kontinuerlig forbedring av kundeopplevelsen.


Snakk med oss om våre forsikringer

Trenger du hjelp i forbindelse med endring eller kjøp av forsikring? Kontakt oss på:

Se våre Privatforsikringer Gå til Min Side